مرکز آموزش.ترفند.کدجاوا.هک.موبایل

هر چی بخوای پیدا میشه!!! بهترین وبلاگ آموزش . کدجاوا . هک . موبایل . نرم افزار . ترفند . جک و ....

مرکز آموزش.ترفند.کدجاوا.هک.موبایل

هر چی بخوای پیدا میشه!!! بهترین وبلاگ آموزش . کدجاوا . هک . موبایل . نرم افزار . ترفند . جک و ....

ایـمـیـل‌هـای عـجـیـب و غـریـب

حتما برایتان پیش آمده که ایمیل‌هایی با محتوای عجیب و غریب دریافت کرده باشید، مثلا با این مضمون: یک مرد ثروتمند اهل آقریقا که دچار سرطان شده، قصد دارد ارثیه هنگفت خود را به صورت تصادفی به چند نفر ببخشد. ارسال‌کننده ایمیل در مقام وکیل این مرد، با این ایمیل با شما تماس می‌گیرد و از شما می‌خواهد چند هزار دلار به او پرداخت کنید تا بتوانید ظرف مدت کوتاهی به ثروت چند میلیون دلاری برسید.  

در وبلاگ "یک پزشک" به نشانی http://‌١pezeshk.com آمده است: این دزدان ایمیلی روزانه حدود ‌٣٠ هزار ایمیل ارسال می‌کنند، فقط به امید اینکه به یکی دو تا از آن‌ها پاسخ داده شود.

به این نوع دزدی اینترنتی اصطلاحا Scam گفته می‌شود، Scam انواع مختلفی دارد، «نامه نیجریه‌ای» مشهورترین نوع آن است. به نامه نیجریه‌ای، کلاهبرداری ‌٤١٩ هم گفته می‌شود. ‌٤١٩ به بندی از قانون جزایی نیجریه‌ای اشاره دارد که این جرم در آن تعریف شده است. 

 

تاریخچه نامه نیجریه‌ای به سال‌های اولیه دهه ‌١٩٨٠ برمی‌گردد، زمانی که اقتصاد متکی به نفت نیجریه رو به افول بود. در این زمان چند دانشجوی نیجریه‌ای شروع به فریب تجار برای سرمایه‌گذاری در مناطق نفتی نیجریه کردند. در آن سال‌ها البته خبری از ایمیل نبود و کارها با تلفن، فکس و نامه انجام می‌شد. ایمیل کار این فریب‌کارهای اینترنتی را بسیار آسان و ارزان کرد.

نوع مشهور دیگر Scam ، به زندانی اسپانیایی مشهور است. در این ایمیل‌ها ادعا می‌شود که یک زندانی ثروتمند گرفتار در زندان، می‌خواهد ثروتش را به گیرنده ایمیل ببخشد، ولی نیاز به مبلغی پول برای رشوه دادن به زندان‌بان‌ها دارد!  

بسیاری از گروه‌های حرفه‌ای که این نوع کلاهبرداری را انجام می‌دهند، حرفه ای هستند و اگر کسی بخواهد تلفن و فکس موجود در میل‌ها را چک کند، می‌بیند که همه چیز درست است، حتی تلفن‌های ادارات دولتی را هم در شماره‌های تماس آنها می‌توان پیدا کرد.  

براساس نتایج تحقیقی که در سال ‌٢٠٠٦ منتشر شد، تنها در انگلیس، سالانه قربانیان، ‌١٥٠ میلیون دلار از دست می‌دهند و متوسط مبلغی که هر قربانی پرداخت می‌کند، ‌٣٠ هزار دلار است.

زیان Scam ، همیشه منحصر به خسارت مالی نیست، تا به حال موارد متعددی از قتل، آدم‌ربایی و دزدی به وسیله این دزدان گزارش شده است. حتی در مواردی خود قربانیان Scam، هم برای تأمین پول کلاهبردارها مجبور به دزدی شده‌اند.   

منبع : ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد