با شروع به کار موتور جستوجوی بینگ و جلب کاربران جدید توسط این سرویس، مایکروسافت مایل است ظرف پنج سال آینده 10 درصد از درآمد عملیاتی خود را در کسب و کار جستوجوی اینترنت سرمایهگذاری کند.
بر اساس جدیدترین آمار صنعتی، بینگ در حال کسب سهم از سوی رقیبان است اما همچنان با فاصله زیاد پس از گوگل قرار دارد. /font>
موتور جستوجوی جدید مایکروسافت 12.1 درصد از جستوجوهای اینترنتی انجام گرفته از 8 تا 12 ماه ژوئن را به خود اختصاص داده اما همچنان پس از گوگل قرار دارد که 65 درصد از جستوجوهای بازار آمریکا را در اختیار دارد. /font>
به گزارش رویترز، استیو بالمر، مدیر اجرایی مایکروسافت خطاب به سهامداران این شرکت در یک مراسم تجاری اظهار کرد: مایکروسافت مایل است ظرف پنج سال آینده 5 تا 10 درصد از درآمد عملیاتیاش را برای جستوجو صرف کند. /font>
موتور جستوجوی بینگ که در سوم ماه ژوئن (13خردادماه) آغاز به کار کرد و از سوی مایکروسافت بهعنوان «موتور تصمیم» توصیف شده، جایگزین MSN Live Search میشود که با فاصله زیادی پس از گوگل و یاهو در مکان سوم قرار دارد. /font>
طبق اعلام مایکروسافت، بینگ برای فراهم کردن نتایج جستوجوهای آنلاین به طور اساسی برروی الگوریتمها و کلید واژهها متکی خواهد بود اما تا حدودی دربردارنده فنآوری معنایی یا سمانتیک خواهد بود که معنی موردنظر جملات را درک میکند. /font>