مرکز آموزش.ترفند.کدجاوا.هک.موبایل

هر چی بخوای پیدا میشه!!! بهترین وبلاگ آموزش . کدجاوا . هک . موبایل . نرم افزار . ترفند . جک و ....

مرکز آموزش.ترفند.کدجاوا.هک.موبایل

هر چی بخوای پیدا میشه!!! بهترین وبلاگ آموزش . کدجاوا . هک . موبایل . نرم افزار . ترفند . جک و ....

سقوط ناگهانی قیمت تلویزیون‌های LCD در بازار ایران

بازار کالاهای پرمصرف همیشه گرم و پررونق است و اگر هم بنا به دلایلی دستخوش رکودی موقتی شود، فعالان بازار این کالاها برای بازگرداندن دوران رونق، حرکت‌هایی می‌کنند که شکست قیمت‌ها یکی از این اقدامات است.

شاید به همین دلیل باشد که تولیدکنندگان تلویزیون‌های LCD نیز که یک کالای پرمصرف، اما لوکس به حساب می‌آید طی هفته گذشته قیمت کالاهای خود را در سطح جهانی کاهش داده و به‌تبع آن قیمت‌ها در بازار داخلی نیز کاهش یافته است.

دلایل زیادی نیز برای این کاهش قیمت عنوان شده است که سقوط جهانی قیمت‌ها در بازار، ورود مدل‌های جدید و تاثیر آن روی قیمت مدل‌های قدیمی، وقوع بحران اقتصادی و افزایش عرضه و کاهش تقاضا برخی از این دلایل هستند.

به هر حال، کاهش قیمت‌ها در بازار داخلی به نفع مصرف‌کننده داخلی تمام شده است و مصرف‌کنندگان اکنون می‌توانند تلویزیون‌های LCD با قیمتی حدود 5 تا 30درصد ارزان‌تر از سابق را میهمان خانه‌هایشان کنند.

قیمت تلویزیون‌های LCD شکست
نمی‌دانیم باید بابت رکود اقتصادی حاکم‌بر جهان نگران باشیم یا شکرگزار.
رکود اقتصادی به گفته کارشناسان باعث کاهش قیمت مسکن، لوازم صوتی و تصویری و از جمله تلویزیون‌های LCD و...شده است.

البته دلایل دیگری نیز در کاهش قیمت کالاهای مختلف تاثیرگذار بوده است که می‌توان به ورود تکنولوژی‌های جدید، کاهش تقاضا و افزایش عرضه، کاهش نرخ دلار و ... اشاره کرد.
اما کارشناسان معتقدند بحران اقتصادی و نگرانی تولیدکنندگان از عدم فروش کالاها باعث این کاهش قیمت شده است. 

بقیه در ادامه مطلب

فعالان بازار نیز کاهش تقاضا، افزایش عرضه و کاهش جهانی قیمت تلویزیون‌های LCD و... را عامل کاهش 5 تا 30درصدی قیمت این کالا عنوان کردند.
سوادیان یک فروشنده لوازم صوتی و تصویری در خیابان جمهوری در این باره می‌گوید، طی یک هفته گذشته قیمت تلویزیون‌های LCD بسته به سایز و مدل آنها در حدود 5 تا 30درصد کاهش یافته است که علت اصلی این امر نیز کاهش جهانی قیمت این کالا عنوان شده است.

مسرور یک فروشنده دیگر نیز می‌گوید: در بین برندهای مختلف تنها قیمت LCDهای sharp x.vision و Samsung کاهش یافته و برندهای دیگر مانند سونی، پاناسونیک، جی‌وی‌سی و ... تغییری در نرخ‌ LCDهایشان اعمال نکردند.

مسوول یکی از فروشگاه‌های عرضه‌کننده LCDهای سامسونگ در این باره می‌گوید: طی هفته گذشته بر اساس اعلام شرکت واردکننده فروشندگان قیمت LCDهای خود را حدود 5 تا 20درصد کاهش دادند.

دوراندیش، مدیر فروش شرکت حافظ پخش، یکی از عرضه‌کنندگان محصولات سامسونگ نیز از افت 5 تا 20درصدی قیمت LCDهای این برند خبر داد و گفت، بیشترین کاهش قیمت مربوط به LCDهای 40 تا 46اینچ بوده که با کاهش 20درصدی قیمت مواجه شده‌اند.
یکی از فروشندگان تلویزیون‌های Sharp نیز از افت قیمت این تلویزیون‌ها طی یک هفته گذشته خبر داد.

فرسوده کارشناس فروش فروشگاه سونی مرکزی نیز در این باره می‌گوید: قیمت‌ها در بازار تلویزیون LCD کاهش یافته است، اما هنوز ابلاغیه‌ای در این خصوص به ما اعلام نشده است و ما هم قیمت‌ها را تغییر نداده‌ایم.

استادیان مدیر فروش شرکت بازرگانی ایران در این رابطه می‌گوید: اگر چه برخی از برندها به دلایل خاصی اقدام به کاهش قیمت‌ها در بازار کرده‌اند، اما سونی هنوز دستوری در رابطه با کاهش قیمت صادر نکرده است و به احتمال زیاد طی روزهای آینده قیمت LCDهای سونی نیز در بازار کاهش خواهد یافت.

اسماعیلی مسوول فروش‌شرکت بانیان الکترونیک عرضه‌‌کننده تلویزیون‌های پاناسونیک نیز مانند سونی از ثبات قیمت‌ها طی دو ماه گذشته خبر داد و گفت: طی دو ماه گذشته پاناسونیک تغییری در نرخ تلویزیون‌های خود نداده است و قیمت‌ها ثابت بوده است.
اما احتمال دارد طی روزهای آینده با توجه به کاهش قیمت‌ها در بازار داخلی قیمت تلویزیون‌های پاناسونیک نیز کاهش یابد.

روحی، مدیر فروش تلویزیون‌های LCD شرکت مادیران نیز از کاهش 20 تا 25درصدی قیمت تلویزیون‌های LCD عرضه شده توسط این شرکت خبر داد و گفت: سامسونگ اولین شرکتی بود که نرخ تلویزیون‌های LCD خود را کاهش داد و پس از آن مادیران با توجه به شرایط رقابتی بازار قیمت‌هایش را کاهش داد.

به گفته روحی، روند قیمت‌ها در بازار جهانی و به تبع آن بازار داخلی نزولی است و به همین دلیل چه قیمت تلویزیون‌های وارداتی و چه وارداتی مادیران طی چند روز اخیر کاهش یافته است؛ چرا که قیمت قطعه‌های تولیدی تلویزیون مانند پانل و ... در سطح جهانی کاهش یافته است.
به گفته روحی، در کشورهای کره و ژاپن جنگ قیمت بین برندهای مختلف به وجود آمده است و پیش‌بینی می‌شود این روند (سیرنزولی قیمت تلویزیون‌های LCD) تا زمان ورود یک تکنولوژی جدید به بازار مانند LED استمرار یابد.
وی افزود، به طور کلی LCDها طی شش ماه گذشته بازار پرنوسانی داشتند. چرا که از شهریور ماه به دلیل اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده حدود 3 تا 6درصد به قیمت تلویزیون‌های LCD افزوده شد و پس از آن فراز و نشیب‌هایی به دلایل مختلفی از جمله ایجاد بازار رقابتی و .... در این بازار به وجود آمد. در نهایت طی یک هفته گذشته این کالا با یک کاهش 5 تا 30درصدی قیمت مواجه شد.
مصرف کننده تعیین کننده است
افزایش میزان فروش، هدف مهمی نزد تمام وارد کننده و فروشندگان کالاهای مختلف از جمله تلویزیون‌های LCD است.
برای رسیدن به این هدف نیز شرکت‌ها و فروشندگان هر از چند گاهی براساس سیاست‌های خاص خود به جذب مشتری می‌پردازند که کاهش قیمت‌ها یکی از این روش‌ها است.
به نظر می‌رسد شرکت‌های مادر نیز برای افزایش میزان فروش خود در شرایط نامساعد اقتصادی، اقدام به کاهش قیمت‌ها کرده‌اند که این جریان در بازارهای جهانی هماهنگ‌تر است تا ایران.چراکه در بازار داخلی تنها دو شرکت قیمت‌ها را به پیروی از بازارهای جهانی کاهش داده‌اند.
ابراهیم درستی، رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری در این باره می‌گوید: تمام واردکنندگان کالا باید با بازارهای جهانی همسو باشند و همان طور که با رشد قیمت‌ها در بازار جهانی سریعا قیمت‌ها را در بازار داخلی افزایش می‌دهند هنگام کاهش قیمت‌ها نیز سریع‌ قیمت‌ها را کاهش دهند.
اما این اتفاق (کاهش قیمت) در بازار داخلی روندی کند دارد و در این جریان فروشنده مقصر نیست. چراکه این واردکننده است که باید به فروشندگان اعلام کند قیمت‌ها را کاهش دهد و کنترل دقیقی نیز برای اعمال این موضوع داشته باشد.
درستی افزود: نمایندگی‌های فروش باید قیمت LCD‌هایی که از قبل به بازار عرضه کرده‌اند نیز کاهش دهند و این طور نباشد که تنها قیمت مدل‌های تازه وارد را که ارزان وارد کرده‌اند، کاهش دهند.
به گفته رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری، مصرف‌کننده در این جریان نقش مهمی دارد و نباید از فروشنده یا واردکنندگان کالا را با قیمت بالاتر از آنچه باید باشد، بخرد.
وی افزود: ما نمی‌توانیم واردکنندگان را ناچار کنیم از بازار جهانی پیروی کنند و خود واردکننده برای ایجاد رقابت سالم باید مانند سایر واردکنندگان اقدام به کاهش قیمت کند. پس اگر چنین نشد، این مصرف‌کننده است که باید هنگام خرید دقت فراوانی کند و کالا را با قیمت واقعی بخرد.
افزایش تعرفه واردات کالاهای لوکس
اگرچه تلویزیون‌های LCD امروزه جایگاه محکم‌تری نسبت به سابق نزد مصرف‌کنندگان دارند، اما مانند لپ‌تاپ که یک کالای پرمصرف است همچنان عنوان کالای لوکس را یدک می‌کشند.
این اواخر نیز اخباری در رابطه با افزایش تعرفه واردات کالاهای لوکس به گوش می‌رسد که به احتمال زیاد این اتفاق باید رشد قیمت تلویزیون‌های LCD که کالایی لوکس محسوب می‌شود را به همراه داشته باشد، در حالی که طی هفته گذشته این اتفاق نیفتاد و برعکس شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار بودیم.
البته گمرک جمهوری اسلامی در مورد این مساله اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت این خبر قدیمی است و دستور جدیدی در این رابطه به ما صادر نشده است.
کارشناسان گمرک ارائه پاسخ قطعی در این رابطه را به روزهای آینده موکول کردند.
اما ابراهیم درستی، رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری در این رابطه می‌گوید: در شرایط فعلی مساله‌ای به نام افزایش قیمت، تعرفه و ... وجود ندارد؛ چراکه اگر قیمت‌ها افزایش یابد باعث بروز پدیده قاچاق می‌شود. پس نمی‌توان گفت این موضوع درست است.
روحی، مدیر فروش بخش تلویزیون‌های LCD شرکت مادیران نیز در این رابطه می‌گوید: هنوز ابلاغیه جدیدی در این خصوص اعلام نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد