که با به کارگیری این تکنولوژی در شبکه تلفن همراه ، امکان خدماتی نظیر مرور در اینترنت ، ایمیل، ارتباطات تصویری، پیام های چند رسانهای و خدمات مبتنی بر مبدا را فراهم می کند این سرویس به شبکهها این امکان را می دهد که خدمات اینترنتی پر ظرفیت را به صورت دائمی و بدون وققه، به مشترکان خود ارائه دهند.
برای استفاده از این تکنولوژی، شما باید PDA یا موبایلی داشته باشید که GPRS را پشتیبانی کند تا بتوانید به شرکتی که سرویس GPRS را ارائه می کند، دسترسی پیدا کنید GPRS به صورت کلی سه مزیت برای مشترک خود به ارمغان می آورد:
1. امکان می دهد تا همواره ارتباط خود را با اینترنت حفظ نمایید و لازم نیست برای برقراری هر ارتباط، هر بار به شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت متصل گردید
2. GPRS به صورت ذاتی دارای سرعت به مراتب بالاتری نسبت به خطوط ارتباطی داده معمولی در موبایل می باشد ،خطوط معمولی موبایل حداکثر دارای سرعت 9.6 کیلوبیت در ثانیه میباشند و در صورت استفاده از سرویس High-Speed Circuit Switched Data یا همان HSCSD حداکثر میتوانند از سرعت 1.44 کیلوبیت در ثانیه بهره ببرند. در صورتی که GPRS میتواند تا سرعت 56 کیلو بیت در ثانیه شما را به اینترنت متصل نماید.
3. سومین و اصلی ترین مزیت GSRP این است که شما مبلغ ارتباط خود را بر اساس مقدار اطلاعات ورودی و خروجی به شرکت ارائه دهنده سرویس میپردازید و نه بر اساس مدت زمانی که به اینترنت متصل هستید. این به آن معنا است که ممکن است شما تمامی روز به اینترنت متصل باشید اما فقط در هنگام ارسال یک پیغام، مبلغی را پرداخت کنید.
سیستم GPRS چه تفاوتی با GSM دارد؟
در سیستم GPRS یک لایه Packet-Switched به شبکه GSM موجود موبایل اضافه می شود. در واقع GPRS یا نسل 2.5 تلفن های همراه، یک سرویس رادیویی بیسیم، جهت ارسال دیتا است که به نوعی یک مرحله میانی بین GSM نسل دوم و UMTS نسل سوم شبکه های مخابرات سیار است که امکان ارسال دیتا را با سرعت 171.2 کیلو بیت بر ثانیه، امکان پذیر میسازند بدین ترتیب سیستم GPRS، پهنای باند وسیع تر و امکانات رادیویی بیشتری را در اختیار مشترکین قرار میدهد تا ارسال دیتا با سرعت بیشتری انجام شود، که این مقدار 3 برابر حداکثر سرعتی است که کاربران میتوانند از شبکه های تلفن ثابت، اطلاعات دریافت کنند و تقریبا بیش از 10 برابر سرعت ارسال دیتا در شبکه فعلی GSM است.
استاندارد اصلی GSM در سال 1991 به وجود آمد که به نسل دوم یا G2 شهرت یافت. بعدا استانداردسازی GPRS ابتدا در سال 1994 توسط ETST/SMG انجام شد و سپس در سال 1997 مجموعه مشخصات آن مورد تایید قرار گرفت و سرانجام در سال 1999 تکمیل گردید. خدمات GPRS از این تاریخ به بعد رو به گسترش بوده است.
با قرارداد جدید یاهو با تی موبایل، سرویس جستوجوی OneSearch یاهو به مشترکان این اپراتور آمریکایی عرضه میشود.
/font>
بر اساس قراردادی که بهزودی توسط دو شرکت اعلام خواهد شد، تی موبایل گزینهی OneSearch را در تلفنهایی که به مشترکانش عرضه میکند قرار خواهد داد. /font>
/font>
تصمیم تی موبایل برای قراردادن سرویس جستوجوی موبایل یاهو در نرمافزار تلفنهای عرضه شده به مشترکان پیروزی مورد نیازی برای یاهو به شمار میرود که با گوگل و مایکروسافت در عرصهی تبلیغات جستوجو رقابت میکند و در حال حاضر نیز بهدنبال جانشینی برای جری یانگ، مدیر اجرایی این شرکت است. /font>
/font>
یاهو با فراهم کردن سرویس جستوجوی موبایل برای مشترکان تیموبایل و همچنین قرارداد مشابهی که با AT&T دارد به 105 میلیون مشترک آمریکایی دسترسی خواهد یافت. /font>
/font>
برنامهی OneSearch از طریق دانلود برای کاربران قابل دسترس است اما از آنجا که کاربران اغلب برنامهها را به گوشی خود دانلود نمیکنند یاهو با پیشفرض قرار دادن این برنامه در تلفنها میتواند به مخاطبان بیشتری دسترسی یابد. /font>
/font>
سرویس OneSearch با هدف استفادهی راحت در دستگاههای قابل حمل بهجای دادن یک مجموعه لینک برای ارایهی پاسخهای مفید طراحی شده و از ابتدای سال جاری نیز محتوای شرکتهای دیگر را نمایش میدهد؛ به علاوه دارای جستوجوی صوتی نیز است. /font>
/font>
تی موبایل که وابسته به شرکت مخابراتی آلمانی دویچه تلکام است رابطهی نزدیکی با گوگل دارد و ماه گذشته به عنوان نخستین اپراتور تلفن همراه آمریکا تلفنی عرضه کرد که با نرمافزار آندروید گوگل کار میکند. /font>
قرارداد نهایی همکاری بین فدراسیون فوتبال و سازمان صداوسیما برای حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال لیگ برتر شب گذشته به امضا رسید.
شب گذشته علی کفاشیان به همراه عزیز محمدی رئیس و خزایی مسئول مالی سازمان لیگ طی نشستی با حسن تقدس نژاد، معاون اداری و مالی، علی اصغر پورمحمدى مدیر شبکه سوم سیما و دو تن از مسئولان دیگر سازمان صداوسیما، به توافق نهایی رسیدند تا طی سه سال مبلغ سی میلیارد تومان بابت حق پخش مسابقات لیگ برتر و جام حذفی به حساب فدراسیون فوتبال واریز شود.
عزیز محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تایید این خبر گفت: در سال نخست مبلغ 10 میلیارد تومان از سوی سازمان صداوسیما به فدراسیون فوتبال پرداخت می شود. البته در این بین تبصره ای در نظر گرفته شد که با موافقت مسئولان این دو نهاد، در سال های دوم و سوم این مبلغ قابل تغییرخواهد بود.
وی اضافه کرد: پیش از این مبلغ 6 میلیارد تومان که سهم تبلیغات محیطی ورزشگاه هاست، از طریق صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان که مسئول این تبلیغات است، بصورت چک به فدراسیون فوتبال واگذار شده و قرار است در این مورد بین صداوسیما تعاملی صورت گیرد.
رئیس سازمان لیگ برتر خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که پس از توافق صداوسیما و صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان، همچنان تبلیغات محیطی ورزشگاه ها در اختیار این صندوق قرار گیرد.
محمدی اضافه کرد: در حال حاضر ما 4 میلیارد تومان از صداوسیما برای فصل جاری دریافت می کنیم که کل مبالغ دریافت شده طبق آئین نامه سازمان لیگ بین تیم های لیگ برتری تقسیم می شود تا حق هیچ باشگاهی ضایع نشود.
طبق اعلام قبلی 20 درصد این حق پخش و تبلیغات محیطی در اختیار فدراسیون برای اجرای امور اجرایی، سازمان لیگ و هیئت ها قرار می گیرد و 80 درصد مابقی به باشگاهها می رسد. البته در این بین 40 درصد از این 80 درصد به صورت مساوی بین باشگاه ها تقسیم می شود و 40 درصد باقی بر اساس رتبه باشگاهها و پخش تلویزیونی به آنها تعلق می گیرد.
سلام دوستان عزیز
بینندگان عزیز اگه سایت چیزی کم داره (مطلب-امکانات و ...) در قسمت نظرات همین مطلب یا از طریق بخش ارتباط با ما بگید تا در اسرع وقت به سایت اظافه بشه.
اگر هم وقت دارین و زحتمت نمیشه نظرتون رو درباره سایت بگین.
ممنون
پس از آنکه دارندگان اشتراک ایمیل جی میل از گوگل خواستند تا محیط ظاهری سرویس پست الکترونیک خود را از حالت ساده تغییر و به دلخواه آنها زیبا نماید، گوگل به درخواست آنها پاسخ مثبت داد و تعداد 30 پوسته بسیار زیبا را جهت استفاده در جی میل معرفی نمود.
پوسته های ارائه شده تقریباً هر نوع سلیقه ای را راضی می کنند. از پوسته های شفاف تا پوسته هایی مانند ظاهر مرورگر گوگل کروم در این لیست دیده می شود. حتی برای دوست داران طبیعت نیز یک پوسته بسیار زیبا توسط گوگل ساخته شده است که یک هوای بارانی را در ایمیل شما شبیه سازی می کند.
بجز ساختن این پوسته ها، گوگل تغییراتی را نیز در چیدمان جی میل بوجود آورده است تا کار کردن با آنرا دلپذیرتر و ساده تر از قبل نماید.
به منظور ایجاد این تغییرات در جی میل خود، ابتدا وارد قسمت Settings شده و از آنجا زبانه ای را که عنوان Themes دارد انتخاب نمایید.
تا پیش از این با استفاده از برنامه هایی مانند Greasemonkey کاربران به دلخواه محیط ظاهری جی میل را تغییر می دادند.
منبع : وین بتا