مرکز آموزش.ترفند.کدجاوا.هک.موبایل

هر چی بخوای پیدا میشه!!! بهترین وبلاگ آموزش . کدجاوا . هک . موبایل . نرم افزار . ترفند . جک و ....

مرکز آموزش.ترفند.کدجاوا.هک.موبایل

هر چی بخوای پیدا میشه!!! بهترین وبلاگ آموزش . کدجاوا . هک . موبایل . نرم افزار . ترفند . جک و ....

در جنگ تلفن‌های هوشمند نوکیا دست به دامن آندروید می‌شود

شرکت فنلاندی نوکیا با تغییر استراتژی به منظور افزایش سهم بازار، به ساخت تلفن‌های هوشمند مبتنی بر آندروید روی آورده است.

بزرگترین سازنده تلفن همراه جهان در حال ساخت تلفن هوشمندی است که بر مبنای پلت‌فرم نرم افزاری آندروید کار می کند.

به گفته آگاهان صنعت، با تلاش نوکیا برای احیای مجدد اقبال خود در بازار تلفن هوشمند، این دستگاه صفحه لمسی جدید در کنفرانس جهانی نوکیا در ماه سپتامبر رونمایی می شود.

نوکیا که سازنده حدود چهار تلفن از هر 10 تلفن به فروش رفته است، در بازار تلفن هایی که قادر به دسترسی به اینترنت، ارسال ایمیل و دانلود برنامه های شرکت‌های دیگر هستند در حال عقب افتادن از محصولات شرکت‌های اپل و ریم است که سازنده تلفن های هوشمند محبوب آیفون و بلک بری هستند.

در این بین پلت فرم نرم افزاری آندروید در حال کسب سهم در بازار سیستم های عامل تلفن هوشمند بوده و انتظار می رود تا پایان سال میلادی جاری ده‌ها دستگاه مجهز به آندروید عرضه شوند.

بر اساس برآورد تحلیلگران HSBC ، نوکیا در سال 2007 حدود 47 درصد از بازار جهانی تلفن های هوشمند را در اختیار داشت که این سهم در تابستان گذشته به 35 درصد و در اواخر سال میلادی گذشته به 31 درصد کاهش یافت.

بازار تلفن های هوشمند به عنوان تنها بازار تلفن همراه که در حال رشد است حیاتی شمرده می شود. از این رو برگزیدن آندروید به عنوان پلت‌فرم کد بازی که طراحان نرم افزار می توانند به آن دسترسی داشته باشند عقب نشینی از استراتژی قبلی این شرکت در زمینه نرم افزار تلفن همراه است.

نوکیا با مشاهده تهدید ایجاد شده از جانب آندروید و آیفون، یک سال قبل سهم شریکان خود در شرکت سازنده نرم افزار سیمبیان را خریداری و اعلام کرده بود قصد دارد این نرم افزار را به رایگان در اختیار سازندگان دیگر قرار دهد اما واکنش به عرضه سیمبیان نسبتا بی سر و صدا بود در حالی که کاربران آیفون در حال حاضر بیش از یک میلیارد برنامه در کمتر از 9 ماه دانلود کرده‌اند و آندروید نیز مجموعه ای از طراحان را جذب کرده که از طریق Android Marketplace به عرضه برنامه برای مصرف کنندگان می پردازند.

در پی قرارداد همکاری اخیر نوکیا با غول تراشه ساز اینتل، گمانه زنی هایی در مورد تلاش نوکیا برای توسعه مجموعه تلفن های هوشمندی که به بازار عرضه می کند، شکل گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد