مشکل فعال نشدن سرویس GPRS همراه اول که در ابتدا برای مشترکان سیمکارتهای دایمی 0912 در استان تهران ارایه شد و همزمان با عید سعید قربان در 10 مرکز استان راهاندازی شد؛ در برخی گوشیها همچنان ادامه دارد و حتی برخی مشترکان در صورت فعال شدن نیز نمیتوانند به راحتی از اینترنت استفاده کنند زیرا سرعت آن بسیار پایین بوده و دسترسی به ایمیل و امکان استفاده از سایتهای مختلف برایشان وجود ندارد و بعضا با پیغامهای خطا مواجه میشوند و نمیدانند باید به چه صورتی اقدام کنند.
وحید صدوقی - مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران - در گفتوگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این سوال که برخی مشترکان در زمان استفاده از سرویس GPRS با پیغام « در صورت بروز مشکل با سرویس دهنده خود تماس بگیرید» مواجه میشوند گفت: گوشیها بسته به مدل خود حافظهای دارند که اگر در زمان دانلود سایتی این میزان بیشتر از حافظه گوشیشان باشد با این پیغام مواجه میشوند، بنابراین یکی از دلایل این موضوع به این عامل مربوط میشود.
وی با تاکید بر این که در زمان دانلود سایت ممکن است حافظه گوشی به اندازه کافی نباشد تصریح کرد: اگر مدل گوشی قدیمی باشد ممکن است در استفاده از این سرویس مشترکان با مشکل مواجه شوند.
او مشکل داشتن شبکه اینترنت در زمان استفاده از این سرویس را از دیگر دلایل این مشکل ذکر کرد و گفت: بهتر است مشترکان در صورت بروز با مشکل و مشاهده پیغام های اینچنینی با شماره 09990 تماس بگیرند.
اما محمدمهدی عطوفی - معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران - در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، درباره سرعت پایین سرویس GPRS برای مشترکان همراه اول گفت: نباید انتظار داشته باشیم که مثلا مردم با استفاده از این سرویس بتوانند برروی گوگل یک وبسایت باز کنند. چون این کار به هیچ وجه به نفع همراه اول نیست که چنین سرعتی را برای این سرویس در نظر بگیرد و به این منظور شرکت ارتباطات سیار ایران به زودی برنامههایی را ارایه میدهد که این برنامهها میتواند مشکل مشترکان را در این زمینه حل کند.
به گفته عطوفی به صرف دیدن وبسایت نمیتوان گفت که سرعت سرویس GPRS بالا است یا پایین زیرا این دو موضوع به هم ربطی ندارند.
منبع : ایسنا